Decoupage: cara mencapai kesan marmar

Decoupage: cara mencapai kesan marmar

Ujian untuk mencapai kemasan atau kesan marmer tiruan berasal dari zaman kuno, dari tukang-tukang pakar yang memberikan kita teknik sejak beberapa tahun sebelum Kristus. Selama berabad-abad, kesan marmar ini telah digunakan untuk menghiasi pintu atau siling, serta meja dan benda hiasan lain.

Teknik decoupage ini dianggap sebagai pengakuan terhadap kemahiran para pengrajin yang dari masa ke masa berjaya mengembangkan yang sangat baik teknik marmar palsu yang masih ada hingga ke hari ini.

Marble sangat bermanfaat dan setiap tukang mempunyai muslihat dan kaedah mereka sendiri, menggunakan bahan yang berbeza. Selanjutnya kita akan berusaha mencapai sebiji gandum berdasarkan tablet kayu lapis, untuk menyiapkannya untuk karya decoupage.

Regangkan cat akrilik putih dan tunggu sehingga kering sepenuhnya. Di atas dasar putih, ia harus disebarkan dengan berus sehingga mempunyai warna yang dicairkan oleh campuran tiga warna akrilik: hitam, hijau dan oker.

Cepat sebelum cat mengering, sapukan dengan lembut beg plastik yang digulung untuk membuat latar belakang berbintik-bintik. Teknik ini memberikan pembentukan secara rawak kawasan yang lebih terang, dan kawasan yang lebih gelap.

Sebelum cat kering, jalankan berus lembut yang besar di seluruh panel dengan gerakan zigzag tetapi tanpa menggaru untuk membuat kawasan bayangan.

Biarkan permukaan kering dengan baik dan dengan sikat halus, dicelupkan sedikit putih, ikuti trek yang telah terbentuk, mewujudkan penjualan tipis, yang pada beberapa titik akan lebih jelas untuk mencapai tiruan marmar kelihatan seindah mungkin. Lebih baik lagi, anda boleh meniru beberapa tema.

Dengan berus yang sama yang dicelupkan ke dalam air, cuba sentuh bijirin yang baru anda ambil. Oleh itu, air yang terdapat di dalam berus akan pudar dan warna bahagiannya, mewujudkan kesan marbled yang lebih berkesan.

Setelah pengeringan selesai, permukaan akan siap untuk decoupage dan kemudian aplikasi gambar. Selepas fasa lemas dan mengecat, bekerja dengan baik menggosok lilin pelindung dan menggilap untuk memberikan penampilan yang sangat semula jadi.

 

Maklumat lanjut - Belajar menghias dengan decoupage: bagaimana memulakan teknik ini;Belajar menghias dengan decoupage: bagaimana memulakan teknik ini

Sumber - pourfemme.it


Kandungan artikel mematuhi prinsip kami etika editorial. Untuk melaporkan ralat, klik di sini.

Menjadi yang pertama untuk komen

Tinggalkan komen anda

Alamat email anda tidak akan disiarkan. Ruangan yang diperlukan ditanda dengan *

*

*

  1. Bertanggungjawab atas data: Miguel Ángel Gatón
  2. Tujuan data: Mengendalikan SPAM, pengurusan komen.
  3. Perundangan: Persetujuan anda
  4. Komunikasi data: Data tidak akan disampaikan kepada pihak ketiga kecuali dengan kewajiban hukum.
  5. Penyimpanan data: Pangkalan data yang dihoskan oleh Occentus Networks (EU)
  6. Hak: Pada bila-bila masa anda boleh menghadkan, memulihkan dan menghapus maklumat anda.